Ekonomisk förvaltning

Vi kan hjälpa er med ekonomisk förvaltning av er bostadsrättsförening eller fastighet. Vi har lång erfarenhet inom fastighetsvärlden och arbetar i nära samarbete med er som kund för att bygga upp en lång relation med nära personlig service och bra tjänster.

Vi arbetar med moderna system som säkerställer att vi efterlever lagar och regler samt möjliggör uppbyggnad av automatiserade tjänster för att presentera information och rapporter snabbt och tydligt. Vi arbetar i team på kontoret så att det alltid är fler än en som kan hjälpa till om er ordinarie kontaktperson är borta. Vi sätter upp en egen e-postadress för er förening som ser till att rätt person(er) hos oss får meddelandet så att ni får snabbt och korrekt svar.

Tjänster som ingår i det fasta arvodet

  • Löpande bokföring
  • Leverantörsbetalning
  • Leverantörsreskontra
  • Budget
  • Bokslut och årsredovisning
  • Avisering av avgifter/hyror
  • Påminnelsehantering
  • Hantering av lägenhetsregister
  • Kontrolluppgifter för lägenhetsöverlåtelser
  • Pantsättningshantering
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Inkomstdeklaration

Ett urval av våra tilläggstjänster innefattar

  • E-faktura
  • Styrelseportal
  • Likviditetsbudget
  • Kassaflödesanalys
  • Närvaro och ordförande på stämma
  • Hantering av garage/parkerings-kö
  • Upprättande av lokal- och garagekontrakt
  • Kreditupplysning
  • Inkassohantering